W naszej szkolę w oddziałach 0a, 2a, 4a ,7b odbyły się zajęcia o autyzmie. Nasi uczniowie w czasie trwającej lekcji poznali podstawowe zagadnienia z zakresu funkcjonowania osób z autyzmem, ze szczególnym naciskiem na ich trudności związane z radzeniem sobie we współczesnym świecie oraz w kontaktach z otoczeniem. Podczas zajęć przeprowadzone zostały krótkie ćwiczenia, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób osoba z autyzmem odbiera świat.
Tym, co najbardziej boli osoby stykające się z autyzmem jest znikoma wiedza na ten temat otoczenia. Z niej wynikają liczne problemy z akceptacją i funkcjonowaniem w społeczeństwie. Problemy te dotykają nie tylko dzieci z autyzmem, ich rodziny również – z obawy przed wytykaniem palcami zamykają się z dziećmi w domach, spotykają w zamkniętym środowisku. Robią to samo co ich dzieci – uciekają w bezpieczny azyl.
Naszym wspólnym celem jest więc szerzenie wiedzy na temat autyzmu. Ponieważ to proces długotrwały, powinniśmy skupić się na „budowaniu” świadomego społeczeństwa. Dlatego właśnie uważamy, że edukację należy zacząć jak najwcześniej, a ze względu na rozumienie pewnych zjawisk. Chcieliśmy, aby krótkie spotkanie było jak najlepiej zapamiętane, stąd pomysł na najbardziej empiryczną formę zdobywania wiedzy – „Lekcję Akceptacji”. Krótka przedmowa o tym, czym jest autyzm, potem doświadczenia mające na celu uświadomienie, jak autysta odbiera świat. Dyskusja o tym, jak zachować się wobec autystycznego kolegi, jak mu pomoc. Jak się NIE zachowywać. Doświadczenie na własnej skórze trudności spowodowanych zaburzeniami sensorycznymi. Takie spotkania przyczyniają się do poszerzenia wiedzy na temat autyzmu, mamy nadzieję, że również do wzrostu akceptacji. Ciekawa forma powoduje także, oprócz zwrócenia uwagi i zrozumienia problemu, dalsze przekazanie nowego doświadczenia. Dzięki temu uczniowie chętnie opowiadają o tej lekcji swoim rówieśnikom, a także w domu, a to naturalnie zwiększa zasięg naszego działania.