Superkoderzy - program grantowy z programowania
Mój robot potrafi malować!
Uczennice klasy 5a podczas lekcji informatyki w ramach projektu SuperKoderzy rozbudowały swojego robota o chwytak do mazaka, zaprogramowały go na tablecie i zaczęły testy.
Superkoderzy - Robot "światłolub"
Uczennice klasy 5a podczas lekcji informatyki rozbudowały swojego robota poprzez dodanie czujników światła. Następnie zaprogramowały w LOFI Blocks autonomicznie działającego robota “światłoluba”.
POZNAJEMY FUNKCJE STERUJĄCE ROBOTEM
Majsterkowicze z klasy 5a podczas lekcji informatyki zaprogramowali w aplikacji LOFI Blocks swoje LOFI ROBOTY. Sterowali robotami za pomocą strzałek na klawiaturze i przy pomocy tabletów. Jeździli po torze przeszkód swoimi robotami.
Nasze LOFI Roboty złożone
Hura!!! Udało nam się w końcu złożyć nasze roboty. Troszkę pracy nas to kosztowało. Ale taka praca to sama przyjemność. Z niecierpliwością czekamy na ich programowanie.
#SuperKoderzy programują w języku Scratch
Dziewczynki z klasy 5a podczas lekcji informatyki poznają program Scratch. Tworząc grę labirynt uczą się obsługiwać interfejs Scratcha, dodawać duszki i tła, uruchamiać proste programy, definiować ruch duszków, zmieniać kostiumy i wprowadzać animacje.
Majsterkowicze składają roboty
Majsterkowicze z klasy 5a podczas zajęć w ramach #SuperKoderów rozpoczęli składanie własnych robotów. Z drewnianych elementów szkieletu, śrubek i nakrętek przy pomocy instrukcji skręcali/łączyli samodzielnie poszczególne elementy szkieletu. Skręcali boki pojazdu i zamontowali w nich silniki. Przykręcali sterowniki do korpusu. Zbudowali przód pojazdu. Wszystkie czynności dziewczynki wykonywały bardzo precyzyjnie i z dużym zaangażowaniem. Nasze roboty zaczynają już przypominać pojazdy. Z niecierpliwością czekamy na kolejne etapy pracy z robotami.
Zmysły robota - poznajemy podstawowe czujniki
Po zakończeniu nauki zdalnej wreszcie mogliśmy spotkać się w szkole i kontynuować prace nad naszymi robotami. Podczas zajęć, które przebiegały pod hasłem zmysłów, korzystając z aplikacji LOFI BLOCK testowaliśmy czujniki robota. Poznaliśmy ich zastosowanie w życiu codziennym i przy okazji przypomnieliśmy sobie jakie zmysły posiada człowiek. Dowiedzieliśmy się gdzie w naszym otoczeniu możemy zetknąć się z tymi czujnikami i do czego mogą być wykorzystane, np.: czujnik odległości, przycisk czy potencjometr.
Majsterkowicze w akcji
Podczas kolejnych zajęć w ramach programu #SuperKoderzy udało nam się skręcić pudełka na śrubki oraz dokończyć skręcanie i opisywanie dużych pudełek zestawu CODEBOX. Zamontowaliśmy również drewniane osłony na LOFI Brain 2.0 i przygotowaliśmy wszystkie moduły (diody, fotorezystor, przycisk i potencjometr) do pracy na kolejne zajęcia. Po wyłamaniu modułów wygładziliśmy je przy pomocy papieru ściernego.
Ostatnim etapem naszej pracy było wyłamanie wszystkich drewnianych elementów z formatek. Już niedługo złożymy z nich robota.
Majsterkowicze rozpoczynają swoją przygodę z LOFI Robotami
No to zaczynamy naszą przygodę z Lofi Robotami.
Wszyscy uczestnicy zajęć podekscytowani czekali na pierwsze spotkanie z robotami. Zajęcia rozpoczęliśmy od podziału na grupy i rozdania koszulek oraz prezentów z programu #SuperKoderzy.
Podczas pierwszej godziny lekcyjnej uczniowie zapoznali się z otrzymanym zestawem CODEBOX oraz skręcili pudełka na cały zestaw, w którym będą przechowywane moduły i inne podzespoły oraz drewniane części przyszłego robota. Uczniowie wyłamywali z szablonu potrzebne elementy i skręcali je ze sobą śrubkami. Było to ciekawe doświadczenie i dobra zabawa.
Mamy już zestawy LOFI Robot - CODEBOX
Do naszej szkoły dotarły zestawy LOFI Robot - CODEBOX zamówione w ramach kolejnej edycji #SuperKoderów Majsterkowicze 2.0
Już nie możemy się doczekać kiedy zbudujemy i zaprogramujemy roboty.
#SuperKoderzy - Tworzymy grę matematyczną
Uczniowie klasy 7a podczas lekcji informatyki poznali szczegółowy przepis na napisanie gry matematycznej, w którą zagrają przy pomocy mBota, samodzielnie wykonanej planszy do gry i napisanego programu.
Uczniowie pracując w grupach stworzyli plansze do gry. Poznali podstawowe zasady działania gry matematycznej. Rozpoczęli tworzenie swojej gry, w którą na kolejnych zajęciach będzie grała drużyna przeciwna.
Składamy mBoty które dostaliśmy w ramach programu grantowego #SuperKoderzy
Wreszcie przyszedł czas na składanie naszych robotów. Uczniowie klasy 6a składali mBoty podczas lekcji techniki i informatyki. Zadanie wydawało się na początku trudne, ale przy dobrej współpracy grupy mBoty zostały złożone. Korzystaliśmy z instrukcji montażu robotów, która była czytelna i pomocna. Czasami pomoc i wskazówki nauczyciela były potrzebne. Było to ciekawe doświadczenie i dobra zabawa.
Robo-matematycy mBot matematyk
Uczniowie klas 6 podczas lekcji informatyki wspólnie z mBotem odkrywali w jaki sposób stosować bloczki w mBlocku i Scratchu, żeby zapisywać liczby i działania matematyczne.
Misja Ratunkowa Świętego Mikołaja
Nasz mBot został Świętym Mikołajem. W trakcie wyprawy z prezentami do domów dzieci miał małą awarię lotniczą. Dwa renifery które ciągnęły sanie (Rudolf i Tancerz) wypięły się z zaprzęgu gubiąc się po drodze.
Zadaniem robo-matematyków było pomóc Mikołajowi...
Robo-matematycy poznają mBota
#SuperKoderzy to nauka podstaw programowania, robotyki i wielka lekcja o tym, że nowe technologie to nie tylko rozrywka i gry, ale możliwość zdobywania kompetencji, które będą bardzo przydatne w przyszłości.
Program rozwija kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w...