Superkoderzy - program grantowy z programowania

2022-05-31

Mój robot potrafi malować!

Uczennice klasy 5a podczas lekcji informatyki w ramach projektu SuperKoderzy rozbudowały swojego robota o chwytak do mazaka, zaprogramowały go na tablecie i zaczęły testy.

2022-05-17

Superkoderzy - Robot "światłolub"

Uczennice klasy 5a podczas lekcji informatyki rozbudowały swojego robota poprzez dodanie czujników światła. Następnie zaprogramowały w  LOFI Blocks autonomicznie działającego robota “światłoluba”.

2022-05-04

POZNAJEMY FUNKCJE STERUJĄCE ROBOTEM

Majsterkowicze z  klasy 5a podczas lekcji informatyki zaprogramowali w aplikacji LOFI Blocks swoje LOFI ROBOTY. Sterowali robotami za pomocą strzałek na klawiaturze i przy pomocy tabletów. Jeździli po torze przeszkód swoimi robotami.

2022-03-29

Nasze LOFI Roboty złożone

Hura!!! Udało nam się w końcu złożyć nasze roboty. Troszkę pracy nas to kosztowało. Ale taka praca to sama przyjemność. Z niecierpliwością czekamy na ich programowanie.

2022-03-27

#SuperKoderzy programują w języku Scratch

Dziewczynki z klasy 5a podczas lekcji informatyki poznają program Scratch. Tworząc grę labirynt uczą się obsługiwać interfejs Scratcha, dodawać duszki i tła, uruchamiać proste programy, definiować ruch duszków, zmieniać kostiumy i wprowadzać animacje.

2022-01-25

Majsterkowicze składają roboty

Majsterkowicze z klasy 5a podczas zajęć w ramach #SuperKoderów rozpoczęli składanie własnych robotów. Z drewnianych elementów szkieletu, śrubek i nakrętek przy pomocy instrukcji skręcali/łączyli samodzielnie poszczególne elementy szkieletu. Skręcali boki pojazdu i zamontowali w nich silniki. Przykręcali sterowniki do korpusu. Zbudowali przód pojazdu. Wszystkie czynności dziewczynki wykonywały bardzo precyzyjnie i z dużym zaangażowaniem. Nasze roboty zaczynają już przypominać pojazdy. Z niecierpliwością czekamy na kolejne etapy pracy z robotami.

2022-01-19

Zmysły robota - poznajemy podstawowe czujniki

Po zakończeniu nauki zdalnej wreszcie mogliśmy spotkać się w szkole i kontynuować prace nad naszymi robotami. Podczas zajęć, które przebiegały pod hasłem zmysłów, korzystając z aplikacji  LOFI BLOCK testowaliśmy czujniki robota. Poznaliśmy ich zastosowanie w życiu codziennym i przy okazji przypomnieliśmy sobie jakie zmysły posiada człowiek. Dowiedzieliśmy się gdzie w naszym otoczeniu możemy zetknąć się z tymi czujnikami i do czego mogą być wykorzystane, np.: czujnik odległości, przycisk czy potencjometr. 

2021-11-28

Majsterkowicze w akcji

Podczas kolejnych zajęć w ramach programu #SuperKoderzy udało nam się skręcić pudełka na śrubki oraz dokończyć skręcanie i opisywanie dużych pudełek zestawu CODEBOX. Zamontowaliśmy również drewniane osłony na LOFI Brain 2.0 i przygotowaliśmy wszystkie moduły (diody, fotorezystor, przycisk i potencjometr) do pracy na kolejne zajęcia. Po wyłamaniu modułów wygładziliśmy je przy pomocy papieru ściernego.
Ostatnim etapem naszej pracy było wyłamanie wszystkich drewnianych elementów z formatek. Już niedługo złożymy z nich robota. 

2021-11-14

Majsterkowicze rozpoczynają swoją przygodę z LOFI Robotami

No to zaczynamy naszą przygodę z Lofi Robotami.
Wszyscy uczestnicy zajęć podekscytowani czekali na pierwsze spotkanie z robotami. Zajęcia rozpoczęliśmy od podziału na grupy i rozdania koszulek oraz prezentów z programu #SuperKoderzy. 

Podczas pierwszej godziny lekcyjnej uczniowie zapoznali się z otrzymanym zestawem CODEBOX oraz skręcili pudełka na cały zestaw, w którym będą przechowywane moduły i inne podzespoły oraz drewniane części przyszłego robota. Uczniowie wyłamywali z szablonu potrzebne elementy i skręcali je ze sobą śrubkami. Było to ciekawe doświadczenie i dobra zabawa.

2021-11-02

Mamy już zestawy LOFI Robot - CODEBOX

Do naszej szkoły dotarły zestawy LOFI Robot - CODEBOX zamówione w ramach kolejnej edycji #SuperKoderów Majsterkowicze 2.0

Już nie możemy się doczekać kiedy zbudujemy i zaprogramujemy roboty.

2021-10-19

#SuperKoderzy - Tworzymy grę matematyczną

Uczniowie klasy 7a podczas lekcji informatyki poznali szczegółowy przepis na napisanie gry matematycznej, w którą zagrają przy pomocy mBota, samodzielnie wykonanej planszy do gry i napisanego programu.

Uczniowie pracując w grupach stworzyli plansze do gry. Poznali podstawowe zasady działania gry matematycznej. Rozpoczęli tworzenie swojej gry, w którą na kolejnych zajęciach będzie grała drużyna przeciwna.

2021-06-06

Składamy mBoty które dostaliśmy w ramach programu grantowego #SuperKoderzy

Wreszcie przyszedł czas na składanie naszych robotów. Uczniowie klasy 6a składali mBoty podczas lekcji techniki i informatyki. Zadanie wydawało się na początku trudne, ale przy dobrej współpracy grupy mBoty zostały złożone. Korzystaliśmy z instrukcji montażu robotów, która była czytelna i pomocna. Czasami pomoc i wskazówki nauczyciela były potrzebne. Było to ciekawe doświadczenie i dobra zabawa. 

2021-05-03

Robo-matematycy mBot matematyk

Uczniowie klas 6 podczas lekcji informatyki wspólnie z mBotem odkrywali w jaki sposób stosować bloczki w mBlocku i Scratchu, żeby zapisywać liczby i działania matematyczne. 

2021-01-18

Misja Ratunkowa Świętego Mikołaja

Nasz mBot został Świętym Mikołajem. W trakcie wyprawy z prezentami do domów dzieci miał małą awarię lotniczą. Dwa renifery które ciągnęły sanie (Rudolf i Tancerz) wypięły się z zaprzęgu gubiąc się po drodze.  

Zadaniem robo-matematyków było pomóc Mikołajowi...

2021-01-18

Mamy kolejne mBoty

W ramach grantu #SuperKoderzy nasza szkoła zakupiła 5 nowych mBotów.

2020-12-06

Robo-matematycy poznają mBota

#SuperKoderzy to nauka podstaw programowania, robotyki i wielka lekcja o tym, że nowe technologie to nie tylko rozrywka i gry, ale możliwość zdobywania kompetencji, które będą bardzo przydatne w przyszłości.

Program rozwija kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w...