CMI - program grantowy z informatyki
Podsumowanie zajęć kółka CMI w klasie 5a
26 maja 2023 roku zakończył się kolejny rok zajęć w ramach ogólnopolskiego projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego z robotyki i programowania. W bieżącym roku w spotkaniach uczestniczyli uczniowie klasy 5a. Kilka ostatnich zajęcia to wspólna zabawa z LEGO Spike Prime i mBotami. Dla wszystkich uczniów był to czas wspaniałej zabawy, rozwijania kontaktów z rówieśnikami, ale też nauki.
Zajęcia podsumowaliśmy wspólnym, smacznym poczęstunkiem i rozdaniem nagród ufundowanych przez Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Podsumowanie zajęć kółka CMI
17 maja 2023 roku na zajęciach koła informatycznego podsumowaliśmy naszą 8 miesięczną pracę z programowaniem. Zajęcia odbywały się w ramach ogólnopolskiego projektu "Centrum Mistrzostwa Informatycznego".
Celem projektu była aktywizacji młodzieży uzdolnionej informatycznie, pobudzanie kreatywności oraz promowania współpracy zespołowej w ramach koła informatycznego.
Dzięki udziałowi w projekcie „Centrum Mistrzostwa Informatycznego”, uczniowie uczestniczący w zajęciach w ramach kółka informatycznego rozwinęli swoje zainteresowania i talenty oraz podnieśli swoje kompetencje cyfrowe.
Na koniec zajęć uczniowie zjedli pyszną pizzę oraz otrzymali pamiątkowe dyplomy z nagrodami za aktywny udział w zajęciach.
Wirtualna rzeczywistość zawitała w naszej szkole
W ramach programu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła zakupiła okulary ClassVR. Uczniowie klasy 4a i 5a podczas zajęć kółka CMI zapoznali się z zasadą funkcjonowania i korzystania z okularów VR na lekcjach. Uczniowie podczas pierwszego kontaktu z okularami mogli wirtualnie oglądać materiały udostępnione przez nauczyciela. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości mogli sami nacieszyć się wirtualnym światem wybierając tematy, które ich interesują. Uczniowie mieli możliwość m.in. zajrzeć w głąb oceanu i przyjrzeć się z bliska pływającym w nim rekinom. Zajęcia zachwyciły uczniów i z niecierpliwością czekają już na kolejne.
Okulary VR to niesamowite narzędzie interaktywne, które będziemy wykorzystywać na zajęciach. Dzięki temu nauka w naszej szkole będzie nie tylko przyjemniejsza, ale także efektywniejsza.
Maszyna do dekorowania pisanek - kółko CMI
Uczniowie klasy 4a podczas ostatnich zajęć kółka CMI przed świętami zaprojektowali, zbudowali i zaprogramowali maszyny do malowania jajek. Do budowania wykorzystaliśmy klocki Lego Spike zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Powstały piękne, kolorowe pisanki. Oto relacja z naszych zajęć
Walentynkowe projekty na kółku CMI
W ramach zajęć kółka CMI uczniowie klasy VA i IVA wykorzystali program Scratch do stworzenia projektów dotyczących walentynek.
Klasa 4a - kółko CMI
Podczas kilku ostatnich zajęć kółka w ramach projektu CMI uczniowie klasy 4a stworzyli kilka animacji, między innymi o Mikołaju wchodzącym przez komin, jadącym na nartach pingwinku, czy pływającym i zbierającym skarby nurku. Nie zabrakło też czasu na gry rozwijające algorytmiczne i logiczne myślenie. Odbył się również konkurs na najładniejszą choinkę ułożoną z klocków LEGO Spike z nagrodami. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej relacji z naszych zajęć.
Kółko CMI - Robot sprzątający
Uczniowie klasy 5a podczas zajęć kółka informatycznego w ramach programu grantowego CMI zbudowali z klocków LEGO Spike robota sprzątającego i go zaprogramowali. Uczniowie pracowali w grupach nad jak najszybszym wypchnięcie klocków lego z koła. Zajęcia zakończyliśmy rozdaniem nagród za kreatywne podejście do zadania i zaangażowanie.
Klasa 5a kółko CMI - piszemy program dla pizzerii a następnie zamawiamy!
Uczniowie klasy 5a na kółku informatycznym w ramach projektu CMI stworzyli w Scratchu programy, których działanie polegało na przygotowywaniu pizzy z ulubionymi składnikami. Uczyli się również kodowania grając w grę logiczną "Zakodowany zamek". Na podsumowanie naszych zajęć zamówiliśmy zaprojektowane i zaprogramowane przez nas pyszne pizze.
Kółko CMI - poznajemy Makey Makey
Uczniowie klasy 5a uczęszczający na zajęcia kółka informatycznego w ramach projektu CMI poznali małą, niepozorną płytkę Makey Makey. Makey Makey to układ mechatroniczny, w skład którego wchodzi płytka drukowana oraz zestaw przewodów zakończonych tzw. krokodylkami, które ułatwiają przyczepianie do różnych elementów, oraz kabla USB, którym można podłączyć płytkę do komputera. Makey Makey to tak naprawdę urządzenie udające klawiaturę lub mysz komputerową. Co za tym idzie, dzięki podłączonym do układu elementom, możemy coś napisać, narysować lub nawet zagrać w prostą grę platformową na naszym komputerze.
Na kółku informatycznym testowaliśmy aplikacje dostępną na stronie www.makeymakey.com. Graliśmy na owocach oraz koleżankach i kolegach z kółka. Uczniowie stworzyli pady do gry przy użyciu Makey Makey, tekturki i ciastoliny, które później testowali grając w gry. Stworzyli również oryginalne gitary, które zaprogramowali w programie Scratch.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z naszych zajęć.
Kółko informatyczne CMI
Nasza szkoła już po raz czwarty bierze udział w projekcie Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Podczas zajęć uczymy się myślenia algorytmicznego oraz programowania.
Klasy 4a i 5a rozpoczęły już swoją przygodę z programowaniem.
Zaprogramowaliśmy własny program Paint
Uczniowie klasy 4a podczas zajęć kółka informatycznego zaprogramowali w aplikacji Scratch własny program Paint. Na koniec zajęć namalowali w nim piękne rysunki.
Laboratoria Przyszłości - LEGO Education SPIKE Prime
Podczas zajęć kółka informatycznego w ramach CMI uczniowie klasy 5b mają okazję pracować na klockach LEGO Education SPIKE Prime, zakupionych w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości".
Klasa 4a uczy się programować :)
Uczniowie klasy 4a podczas zajęć kółka informatycznego, w ramach CMI, uczą się podstaw algorytmiki i programowania grając w grę planszową PixBlocks i tworząc własne ciekawe projekty w aplikacji Scratch.
Projekt pt.: "Bajka o rybaku i złotej rybce"
Uczniowie klasy 5b podczas zajęć kółka informatycznego stworzyli projekty pt.:"Bajka o rybaku i złotej rybce".
Grupa projektowa CMI - nauka programowania z robotem mBot
Podczas zajęć kółka informatycznego w ramach CMI, dotyczących nauki podstaw programowania rozpoczęliśmy pracę z mBotami. Zapoznaliśmy się także z aplikacją Makeblock i mBlock. Napisaliśmy program zarządzający ruchem robota i świetnie się bawiliśmy.
Rozpoczynamy swoją przygodę z micro:bit i Scottie Go podczas kółek CMI
Uczniowie klasy 4a i 5b podczas zajęć kółka informatycznego CMI uczą się programowania wykorzystując grę Scottie Go i micro:bity.