„Trzymaj Formę"

Utworzono: 09-06-2023

W ramach programu Trzymaj Formę uczniowie klasy 3 zamienili się w kucharzy. Każdy z uczestników przyniósł niezbędne przybory i owoce winogrona, banany, kiwi i wiele jeszcze innych różnych owoców, gdzie wspólnie ruszyli do przygotowywania sałatek owocowych.
Uczniowie klasy 3 również wzięli udział w warsztatach pod tytułem Piramida zdrowego żywienia. Warsztaty obejmowały cześć teoretyczną i praktyczną. Podczas części teoretycznej zostały omówione zasady zdrowego odżywiania oraz jaki wpływ ma odpowiedna dieta dla naszego organizmu. Na podstawie uzyskanych informacji uczniowie ruszyli do selekcji produktów umieszczając je na plakacie w postaci piramidy, od tych które powinniśmy spożywać w większych ilościach i najczęściej do tych które powinniśmy ograniczyć do minimum. Narzędziem, które posłużyło do tego zadania były gazetki z różnych sklepów spożywczych. Podczas selekcji produktów na bieżąco omawiano z uczniami jaką rolę pełni dany produkt i czy jest wartościowym czy też lepiej go unikać. Zrodził się również pomysł by stworzyć w przyszłości piramidę niezdrowego żywienia. Warsztaty z części teoretycznej i praktycznej w ramach programu Trzymaj formę zostały również przeprowadzone w klasach 5, 6a, 6b oraz 7 uczniowie na początku wzięli udział w debacie odpowiadając na pytanie:
-Co dla ciebie znaczy określenie trzymaj formę? Następnie odbyła się dyskusja na temat co każdy z uczniów robi by utrzymać formę. Zbilansowana dieta, odpowiednia ilość posiłków, suplementacja, picie wody i aktywność fizyczna była tematem przewodnim. Następnie w ramach krótkiego ćwiczenia w grupach uczniowie stworzyli plakaty, na których przedstawione zostały talerze zdrowego żywienia. W klasach 8 również odbyły się zajęcia edukacyjne o tematyce zdrowego stylu życia. Uczniowie chętnie wypowiadali się w temacie zdrowia i tym jak ważna jest odpowiednia dieta dla naszego organizmu oraz ruch. Wymieniali się również wspólnymi doświadczeniami. Kilka uczniów chętnie opowiedziało o swojej przygodzie z dietą i jak ważna w tym była rola dietetyka, który umiejętnie dobrał odpowiednie produkty do trybu życia jaki prowadzą i co lubią by było pożywnie, a zarazem smacznie. Dzięki temu dieta przestała kojarzyć się z uczuciem głodu i spożywaniem produktów, których nie lubią a muszą jeść, bo przecież są na diecie. Dieta wcale nie musi być nudna i nieprzyjemna, a pod okiem specjalisty i zaparciu efekty gwarantowane. Natomiast uczniowie uprawiający sport opowiadali rówieśnikom jak na nich wpływa wysiłek fizyczny, jak się po tym czują i co im to daje. Pozwoliło to również nam wysunąć wnioski, że odpowiednia dieta, wysiłek fizyczny mają pozytywny wpływ na nasze ciało, nasz wygląd a także zdrowie psychiczne. Poprzez uprawianie sportu możemy nie tylko trenować to co sprawia nam przyjemność, ale także redukować stres, napięcie, podnieść swoją samoocenę i wiele innych korzyści których nie jesteśmy często do końca świadomi.
W ramach podsumowania zrobiono tablicę informacyjna z której możemy dowiedzieć się jaki wpływ na nasz organizm mają witaminy. Jak aktywność fizyczna wpływa na nasze zdrowie oraz jakich składników powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi. Dzięki realizacji projektu uczniowie dostrzegli współczesne problemy zdrowotne oraz poznali działania profilaktyczne, które pozwolą im zachować zdrowie.

Uczniowie rozmawiają na temat zdrowego odżywiania.
Uczniowie rozmawiają na temat zdrowego odżywiania.
Uczniowie rozmawiają na temat zdrowego odżywiania.
Uczniowie tworzą talerze zdrowego odżywiania.
Uczniowie tworzą talerze zdrowego odżywiania.
Uczniowie malują kartonowe postacie.
Uczniowie malują kartonowe postacie.
Uczniowie malują kartonowe postacie.
Uczniowie malują kartonowe postacie.
Na stoliku leży kartonowa postać dziewczynki. Uczennica stoi przy stoliku.
Uczniowie siedzą na dywanie. Na środku leżą materiały edukacyjne.
Uczniowe siedzą na dywanie. Na środku dywanu leżą materiały edukacyjne.
Uczennice malują farbami.
Uczennice przyklejają kartki na żółty brystol
Na stole leży żółty brystol. Uczennice przyklejają kartki.
Plakat z piramida żywienia.
Tablica z informacjami.
Tablica z informacjami.
Uczniowie patrzą na leżące na dywanie kartki.
Grupa uczniow siedzi na dywanie. Na dywanie leżą kartki.