Tydzień niepełnosprawności

Utworzono: 13-05-2018


Od 23 do 27 kwietnia obchodziliśmy w szkole Tydzień Niepełnosprawności. W akcję zaangażowali się zarówno nauczyciele jak i uczniowie. Głównym celem tego tygodnia było poszerzenie wiedzy naszej społeczności szkolnej na temat różnych niepełnosprawności, rozwijanie tolerancji i przeciwdziałanie dyskryminacji. Każdy dzień tygodnia miał swój temat przewodni.


Galeria zdjęć


W poniedziałek dzieci zapoznały się z tematyką różnych niepełnosprawności. Na szkolnych korytarzach pojawiły się więc gazetki Od 23 do 27 kwietnia obchodziliśmy w szkole Tydzień Niepełnosprawności. W akcję zaangażowali się zarówno nauczyciele jak i uczniowie. Głównym celem tego tygodnia było poszerzenie wiedzy naszej społeczności szkolnej na temat różnych niepełnosprawności, rozwijanie tolerancji i przeciwdziałanie dyskryminacji. Każdy dzień tygodnia miał swój temat przewodni.

poświęcone osobom z Autyzmem, Zespołem Downa, niepełnosprawności ruchowej, zaburzeniom wzroku i słuchu. W czasie długich przerw zostały wyświetlone filmy przybliżające tematykę niepełnosprawności.

We wtorek uczniowie okazali solidarność z osobami dotkniętymi Zespołem Downa, zakładając dwie różnokolorowe skarpetki symbolizujące genetyczną różnorodność. Na przerwach uczyliśmy się również piosenki pt.

,, Zbudujemy lepszy świat’’.

W środę uczniowie mogli poczuć się jak osoby niepełnosprawne ruchowo. Dzięki uprzejmości Fundacji „Podaruj Odrobinę Szczęścia” uczniowie mogli przekonać się z jakimi trudnościami borykają się osoby jeżdżące na wózkach inwalidzkich lub używające balkonika. Na przerwach wyświetlone zostały również spoty na temat niepełnosprawności ruchowej.

W czwartek pani Katarzyna Borowska wraz z panią Ireną Dyszewską przygotowały warsztaty pozwalające dzieciom poznać świat z perspektywy osób ze spektrum autyzmu. Tego dnia uczniowie ubrali się na niebiesko. Mogli też obejrzeć film pt. „Podróż Marii”.

W piątek pani Joanna Domecka-Kulasiewicz wraz z panią Małorzatą Wesołowską przygotowały warsztaty praktyczne uzmysławiając dzieciom z jakimi problemami borykają się osoby z zaburzeniami wzroku i słuchu. W tym dniu uczniowie mogli zapoznać się z alfabetem Braille’a, próbując czytać litery i wyrazy. Ponadto uczyli się prostych zwrotów w języku migowym, poznawali przestrzeń bez udziału wzroku, czytali w specjalnych okularach zaburzających pole widzenia, czy słuchali w słuchawkach wygłuszających.

W trakcie całego tygodnia uczniowie obejrzeli spoty i filmy o różnych niepełnosprawnościach, poznali zasady savoir – vivru wobec osób niepełnosprawnych, a także uczestniczyli w warsztatach klasowych. Panie Małgorzata Wesołowska, Angelika Frejnagiel, Alicja Żebiałowicz- Bogusz, Beata Polska, Katarzyna Borowska, Irena Dyszewska, Agnieszka Rozenkranc i Joanna Domecka-Kulasiewicz zorganizowały spotkania o tematyce tolerancji, autyzmu, niepełnosprawności ruchowej, wzrokowej, słuchowej i intelektualnej.

Uczniowie bardzo zaangażowali się w przedsięwzięcie. Chętnie pomagali w prowadzeniu warsztatów, przygotowaniu materiałów i z ciekawością poznawali świat z różnych perspektyw. To było bardzo pouczające doświadczenie.