Wycieczka klasy 8b i 8c do Krakowa

Utworzono: 13-06-2022

W dniach 29.05.- 02.06.22r. klasy ósme wybrały się na wycieczkę do Krakowa. Tym razem naszym środkiem transportu był pociąg. Jak się okazało, niektórzy z nas jechali nim pierwszy raz. Taka podróż była dla wszystkich niezwykle ciekawym doświadczeniem.

W Krakowie spędziliśmy trzy intensywne i ciekawe dni. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Fabryce Emalia Oskara Schindlera. Byliśmy w Kopalni Soli w Wieliczce, która wywarła na nas ogromne wrażenie. Znaleźliśmy się także na Szlaku Turystycznym w Rynku Podziemnym. Zwiedziliśmy wystawy w Muzeum Książąt Czartoryskich, gdzie wśród bogatych zbiorów dzieł sztuki podziwialiśmy słynny obraz Leonarda da Vinci  „Damę z gronostajem”. Spacerowaliśmy po Krakowskim Kazimierzu. Tam spróbowaliśmy słynnych zapiekanek. Ostatniego dnia obejrzeliśmy przepiękny ołtarz Wita Stwosza w Kościele Mariackim, zwiedziliśmy Zamek Królewski na Wawelu, Muzeum Katedralne, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Galerię Sztuki Polskiej w Sukiennicach.  Rynek Główny, Sukiennice, Barbakan i Brama Floriańska to miejsca i obiekty, które mijaliśmy na naszym szlaku każdego dnia.

Jednogłośnie stwierdziliśmy, że Kraków to miasto, które trzeba odwiedzić i na pewno warto do niego wrócić…