Aktualności

2024-03-04

(Nie)zwykła matematyka w klasie 1b

Uczniowie klasy 1b podczas realizacji Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego (Nie)zwykła matematyka układali tangramy. Dowiedzieli się, jak stara jest historia tangramu i jak aktualna jest ona dzisiaj. Każdy ułożył kilka elementów tej wspaniałej chińskiej układanki, wykazując się własną inwencją i pomysłowością.  

2024-03-04

Lekcja w klasie 1 prowadzona przez uczennice klasy 4b.

Uczennice klasy 4b- Hania, Ola i Zosia poprowadziły lekcje w klasie 1. Dziewczynki z ogromnym zaangażowaniem przygotowały się do przeprowadzenia swojej pierwszej lekcji w młodszej klasie - pierwszaków. Musiały zmierzyć się z odrobiną stresu, zobaczyły, że prowadzenie lekcji nie jest wcale takie proste i wymaga dużo cierpliwości. Ale mimo to poradziły sobie znakomicie- dzieci zbierały naklejki za prawidłowo udzielone odpowiedzi na przygotowane przez nie zagadki matematyczne i przyrodnicze, przy okazji przebijały balony, co sprawiało im dużo radości. Była również praca plastyczna- każdy miał ozdobić kwiatka wybierając dowolne przybory. Na koniec każdy uczeń za aktywność otrzymał cukierki, nagrody oraz baloniki, które Zosia, Ola i Hania same uformowały :) Pierwszakom bardzo się podobało, były zachwycone i chcą więcej. Dziękujemy.

2024-02-29

Spotkanie autorskie

W środę 28 lutego, dzięki uprzejmości Gminnej Biblioteki Publicznej w Nowej Wsi Lęborskiej, gościliśmy w naszej szkole p. Marcina Kozioła – pisarza, autora książek dla dzieci i młodzieży, który przybliżył uczniom klas 6 i 7 swoją twórczość. Uczniowie znają go jako autora książki pt. „Skrzynia Władcy Piorunów”, lektury omawianej w szóstej klasie.
Spotkanie przebiegało w fantastycznej atmosferze. Uczniowie usłyszeli o przygodach Julki i Toma – bohaterów książek serii ,,Detektywi na kółkach”. Pan Marcin opowiedział również o innych postaciach w swoich dziełach, tych - dla młodszych czytelników.
Po spotkaniu można było kupić książki autora i oczywiście otrzymać autograf.
Serdecznie dziękujemy Gminnej Bibliotece Publicznej za możliwość uczestniczenia w tak ciekawym wydarzeniu.

2024-02-26

Gazetka walentynkowa

14 lutego na korytarzu przy pracowni chemiczno – fizycznej pojawiła się chemiczno – fizyczna gazetka walentynkowa. 

2024-02-26

Kolorowanki na fizyce i chemii

Kolorowanki pełnią funkcje rozwojowe oraz relaksacyjne. Pomagają w rozwijaniu koordynacji wzrokowo-ruchowej i aktywują obszary mózgu odpowiedzialne za funkcje tzw. małej motoryki. 

Uczniowie klas 7 i 8 na lekcjach chemii i fizyki utrwalali wiadomości o ruchu drgającym, budowie układu okresowego pierwiastków chemicznych oraz wartościowości pierwiastków kolorując chemiczno – fizyczne kolorowanki. 

2024-02-26

SZKOLNY KONKURS MISTRZ ORTOGRAFII

22 lutego br. odbył się drugi etap Szkolnego Konkursu „Mistrz Ortografii”, który był kontynuacją obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Wzięło w nim udział dziesięcioro uczestników z klas IV- VIII, którzy byli zwycięzcami etapu klasowego polegającego na napisaniu dyktanda.  
W grupie finalistów znaleźli się: Agata Pilarska, Zofia Leszkowska, Szymon Główczewski, Zofia Hagel, Cezary Lewiński, Malwina Skórowska, Anastazja Domarus, Gracjana Piwka, Zofia Gołąbek, Małgorzata Kozłowska.
Tegoroczny konkurs polegał na rozwiązaniu dziesięciu zadań ukrytych w kopertach oznaczonych kolorami. Były to między innymi: krzyżówki, diagramy, wykreślanki, uzupełnianki, rebusy, zagadki.
Uczestnicy z ogromnym zapałem rozwiązywali trudne językowe łamigłówki. Po podliczeniu punktów okazało się, że  Mistrzem Ortografii klas IV-VI został Cezary Lewiński, a miano Mistrzyni  klas VII-VIII otrzymała Zofia Gołąbek.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom i  gratulujemy laureatom.

2024-02-26

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

21 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ustanowiony przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Dzień ten ma za zadanie podkreślić bogactwo różnorodności językowej świata, a także zwrócić uwagę na liczbę języków zagrożonych i ginących. Przesłanie święta dla Polaków jest jedno – dbajmy o swój, najpiękniejszy i jedyny w swoim rodzaju - język ojczysty.
W ramach obchodów uczniowie naszej szkoły podczas przerw wzięli udział w zabawach językowych. Na patio szkoły pojawiło się pięć stacji zadaniowych. Były wśród nich ćwiczenia związane z ortografią, kaligrafią, rozpoznawaniem związków frazeologicznych oraz liter za pomocą dotyku. Uczniowie musieli wykazać się nie tylko wiedzą językową, ale również sprawnością fizyczną, Najwytrwalsi, którzy rozwiązali poprawnie wszystkie zadania, otrzymali nagrody w postaci bardzo dobrych ocen z języka polskiego.
To był bardzo ważny i udany dzień. Pamiętajmy, że dbając o język ojczysty i chroniąc go, dbamy o własną tożsamość narodową. 
Kolejnym elementem obchodów jest szkolny konkurs na plakat pod tytułem „Bohaterowie naszych lektur”. Rozstrzygnięcie konkursu już wkrótce.  :)

2024-02-22

Ciekawe spotkanie z harcerzem i zuchem

Czym jest harcerstwo, jak wyglądają zbiórki i kto może zostać zuchem lub harcerzem? Na te i wiele innych pytań odpowiadał dziś pierwszakom uczeń naszej szkoły i harcerz Michał Białas z klasy 4b oraz Pola Kiedroń - Lisowska z klasy I c, która jest w drużynie zuchów. Rozmawialiśmy na temat ciekawych zainteresowań i właściwie spożytkowanego czasu, na temat wartości i symboliki harcerskiej. Dowiedzieliśmy się sporo o obozach, ogniskach, rajdach i zbiórkach. Pierwszoklasiści mieli okazję zobaczyć strój harcerza i harcerki oraz zucha, ich pas, rogatywkę, dowiedzieć się gdzie spotykają się zastępy i drużyny. Poznaliśmy również kilka zabaw i pląsów. Było ciekawie!  Wiele osób zachwyciło i zainteresowało się tym tematem. Kto wie, może i w naszych klasach wkrótce pojawią się pierwsze zuchy? 

2024-02-22

"Mój jesienny przyjaciel"

Jest nam miło poinformować, że Łucja Ruszewska z klasy 1b zdobyła wyróżnienie w konkursie plastycznym "Mój jesienny przyjaciel", organizowanym przez Słowiński Park Narodowy. Brawo, jesteśmy dumni!  

2024-02-19

Uczniowie klasy 2b podczas realizacji Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego  (Nie)zwykła matematyka.

Zadaniem uczniów było budowanie szkieletów brył z patyczków i plasteliny. Do realizacji zadania uczniowie przystąpili z wielkim zapałem. Każdy miał okazję wykazać się własną inwencją i pomysłowością.

2024-02-15

Valentine's Cards

Dnia 14 lutego obchodzimy  walentynki. Święto nie tylko zakochanych - to także dzień radości, życzliwości, przyjaźni i szacunku.
Na zajęciach koła języka angielskiego English Corner uczniowie przygotowali kartki z życzeniami dla nauczycieli jako wyraz sympatii i szacunku.
W walentynki uczennice - " roznosicielki" życzeń, z koszem pełnym pięknych kartek z serduszkami, wręczały  Valentine's Cards.

2024-02-12

Wigilia bez plastiku

Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiej akcji "Wigilia bez plastiku". Wszystkie wigilie w szkole odbyły się bez używania plastikowych kubeczków, talerzyków czy sztućców. Podczas spotkania świątecznego naczynia używane są przez 2 - 3 godziny, a rozkładać się będą przez 100 do 1000 lat. Główny cel akcji – wspólne ograniczenie ilość plastikowych odpadów - im ich mniej, tym lepiej dla naszego środowiska i przyszłych pokoleń.

2024-01-28

Bal karnawałowy

W piątek 26 stycznia w naszej szkole odbył się bal karnawałowy dla uczniów klas I – III. Tegoroczna zabawa wzbudziła w dzieciach wiele radości. Odświętnie udekorowana sala gimnastyczna stworzyła sprzyjający do zabawy klimat. Wśród uczestników trudno było rozpoznać uczniów. Dzieci zachwyciły swoimi strojami i przebraniami, które umożliwiły wcielenie się w ulubione postaci. 
Prowadzący bal animator zachęcał do tańca przy skocznej muzyce, którą dzieci dobrze znały, a często nawet wtórowały jej, głośno śpiewając. 
Dzieci świetnie się bawiły uczestnicząc w tańcach oraz różnych konkursach zręcznościowych, ruchowych i tanecznych. Po zabawie czekał na wszystkich poczęstunek w klasach. Dziękujemy rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych strojów. Kolejny bal karnawałowy już za rok. A teraz życzymy wszystkim udanego i bezpiecznego wypoczynku podczas ferii zimowych. 

2024-01-25

Stacje zadaniowe na chemii

Uczniowie klasy 8 na zakończenie działu "Wodorotlenki" sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności rozwiązując zadania znajdujące się na poszczególnych stacjach zadaniowych. Dzieci pracowały w grupach. Mogły korzystać z własnych notatek oraz podręcznika. Doskonaliły w ten sposób wyszukiwanie informacji oraz logiczne myślenie.  Wszyscy pracowali z dużym zaangażowaniem.